Varajane muusika. Kevadkontsert

04.05.2024 kell 17:00
Kammersaal

Olga Opryshko (klavessiin), Talvi Nurgamaa (viola d’amore, barokkvioola), Imbi Tarum (klavessiin), Marelle Kivinukk (barokkviiul), Terhi Krafft (sopran), Giselle Gabriels (barokkoboe), Giulia Guarini (barokkviiul), Triinu-Liis Sepp (barokkviiul), Tuomas Haapalainen (kontrabass), Meeri Kraas (klavessiin), Valeriya Ergardt (sopran), Hardy Hännikäinen (traversflööt), Lili Talimaa (klavessiin), Karol Knapiński (klavessiin)
Kavas Fux, Vivaldi, Guillemain, J. S. Bach, Corelli, Nogueira

TASUTA

Kavas:

Johann Joseph Fux (1660–1741)

„Sonata sexta“

Vivace un poco allegro – Allegro 

Olga Opryshko (klavessiin)

 

Antonio Vivaldi (1678–1741)

Kontsert viola d’amorele ja keelpillidele A-duur RV 396

Allegro – Andante – Allegro

Talvi Nurgamaa (viola d’amore)

Imbi Tarum (klavessiin)

 

Louis-Gabriel Guillemain (1705–1770)

Variatsioonid teemale „La Furstemberg“

(„Amusement pour le violon seul“, 1762)

Marelle Kivinukk (barokkviiul)

 

Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Kantaat „Ich bin vergnügt mit meinem Glücke“ BWV 84

Aria – Recitativo – Aria

Terhi Krafft (sopran)

Giselle Gabriels (barokkoboe)

Giulia Guarini, Triinu-Liis Sepp (barokkviiul)

Talvi Nurgamaa (barokkvioola)

Tuomas Haapalainen (kontrabass)

Meeri Kraas (klavessiin)

 

Arcangelo Corelli (1653–1713)

Sonaat viiulile ja klavessiinile F-duur op. 5 nr 10

Adagio – Allemanda

Allegro – Sarabanda

Largo – Gavotta

Allegro – Giga

Allegro

Triinu-Liis Sepp (barokkviiul)

Karol Knapiński (klavessiin)

 

Pedro Lopes Nogueira (1686–?)

„Casta de Lisões“ sooloviiulile (Manuscrito M.M 4824, 1720)

I Preludio

II Fantezia

III Filhota

Giulia Guarini (barokkviiul)

 

Johann Sebastian Bach

Kantaat „Ich habe genug“ BWV 82a

Valeriya Ergardt (sopran)

Hardy Hännikäinen (traversflööt)

Giulia Guarini, Triinu-Liis Sepp (barokkviiul)

Talvi Nurgamaa (barokkvioola)

Tuomas Haapalainen (kontrabass)

Lili Talimaa (klavessiin)

 

Kontserdisari „Varajane muusika”

Varajane muusika on muusikastiilide muutumise ajaloo üks osa, olles ilmselt üks kaunimaid perioode selle mitmekesises kulgemises. On kahtlemata põnev osa saada helimaailmast, mis kõlas 300-400 aastat tagasi Roomas, Pariisis, Viinis, Hamburgis ja mujal Euroopas, ja seda nii esitajate kui kuulajate jaoks. See on omamoodi avastamise ja otsingute tee, kus on abiks nii selle ajastu pillide koopiad kui vastavatest algallikatest pärit teadmised.

Korraldaja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kontserdi- ja etenduskeskus