Varajane muusika. Kevadkontsert
04.05.2024 kell 17:00
Kammersaal
TASUTA
Olga Opryshko (klavessiin), Talvi Nurgamaa (viola d’amore, barokkvioola), Imbi Tarum (klavessiin), Marelle Kivinukk (barokkviiul), Terhi Krafft (sopran), Giselle Gabriels (barokkoboe), Giulia Guarini (barokkviiul), Triinu-Liis Sepp (barokkviiul), Tuomas Haapalainen (kontrabass), Meeri Kraas (klavessiin), Valeriya Ergardt (sopran), Hardy Hännikäinen (traversflööt), Lili Talimaa (klavessiin), Karol Knapiński (klavessiin)
Kavas Fux, Vivaldi, Guillemain, J. S. Bach, Corelli, Nogueira
Kavas:
Johann Joseph Fux (1660–1741)
„Sonata sexta“
Vivace un poco allegro – Allegro
Olga Opryshko (klavessiin)
Antonio Vivaldi (1678–1741)
Kontsert viola d’amorele ja keelpillidele A-duur RV 396
Allegro – Andante – Allegro
Talvi Nurgamaa (viola d’amore)
Imbi Tarum (klavessiin)
Louis-Gabriel Guillemain (1705–1770)
Variatsioonid teemale „La Furstemberg“
(„Amusement pour le violon seul“, 1762)
Marelle Kivinukk (barokkviiul)
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Kantaat „Ich bin vergnügt mit meinem Glücke“ BWV 84
Aria – Recitativo – Aria
Terhi Krafft (sopran)
Giselle Gabriels (barokkoboe)
Giulia Guarini, Triinu-Liis Sepp (barokkviiul)
Talvi Nurgamaa (barokkvioola)
Tuomas Haapalainen (kontrabass)
Meeri Kraas (klavessiin)
Arcangelo Corelli (1653–1713)
Sonaat viiulile ja klavessiinile F-duur op. 5 nr 10
Adagio – Allemanda
Allegro – Sarabanda
Largo – Gavotta
Allegro – Giga
Allegro
Triinu-Liis Sepp (barokkviiul)
Karol Knapiński (klavessiin)
Pedro Lopes Nogueira (1686–?)
„Casta de Lisões“ sooloviiulile (Manuscrito M.M 4824, 1720)
I Preludio
II Fantezia
III Filhota
Giulia Guarini (barokkviiul)
Johann Sebastian Bach
Kantaat „Ich habe genug“ BWV 82a
Valeriya Ergardt (sopran)
Hardy Hännikäinen (traversflööt)
Giulia Guarini, Triinu-Liis Sepp (barokkviiul)
Talvi Nurgamaa (barokkvioola)
Tuomas Haapalainen (kontrabass)
Lili Talimaa (klavessiin)
Kontserdisari „Varajane muusika”
Varajane muusika on muusikastiilide muutumise ajaloo üks osa, olles ilmselt üks kaunimaid perioode selle mitmekesises kulgemises. On kahtlemata põnev osa saada helimaailmast, mis kõlas 300-400 aastat tagasi Roomas, Pariisis, Viinis, Hamburgis ja mujal Euroopas, ja seda nii esitajate kui kuulajate jaoks. See on omamoodi avastamise ja otsingute tee, kus on abiks nii selle ajastu pillide koopiad kui vastavatest algallikatest pärit teadmised.
Korraldaja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kontserdi- ja etenduskeskus