Doktorikontsert. Mantas Šernius (klaver)

12.04.2024 kell 19:00
Suur saal

Mantas Šernius (klaver)
Kavas Debussy, Haydn, Vītols, Vainiūnas, Medtner

TASUTA

Kavas:

Claude Debussy (1862–1918)
„Kujundid“ („Images“), I vihik L. 110 (1905)
I „Peegeldused vees“ („Reflets dans l’eau“)
II „Rameau mälestuseks“ („Hommage à Rameau“)
III „Liikumine“ („Mouvement“)

Joseph Haydn (1732–1809)
Klaverisonaat E-duur Hob XVI:31 (1776)
I Moderato
II Allegretto
III Finale. Presto

Jāzeps Vītols (1863–1948)
Prelüüd B-duur op. 10 nr 1 (1893)

„Kümme läti rahvalaulu“ op. 29 (1901)
I Allegretto deciso
II Molto moderato
III Allegretto
IV Andantino
V Con moto moderato
VI Andantino
VII Allegretto vivo
VIII Andante
IX Allegretto
X Andantino

Stasys Vainiūnas (1909–1982)
„Väike putukate süit“ („Mažoji vabzdžių siuita“) op. 7 (1940)
I „Sääsk“ („Uodas“)
II „Liblikas“ („Drugelis“)
III „Rohutirts“ („Žiogas“)
IV „Vapsik“ („Vapsva“)

Nikolai Medtner (1880–1951)
Klaverisonaat g-moll op. 22 (1910)
Tenebroso, sempre affrettando – Allegro assai
Interludium: Andante lugubre – Allegro assai

Mitmete auhindadega pärjatud Leedust pärit pianisti Mantas Šerniuse viimaste olulisemate saavutuste seas on 2019. aastal pälvitud I preemia IX Eesti pianistide konkursil ja I preemia Hiinas toimunud rahvusvahelisel Tšaikovski konkursil. Šernius on Liechtensteini rahvusvahelise muusikaakadeemia ja Yamaha Music Foundation of Europe stipendiaat ning on saanud kahel korral Leedu presidendi ja peaministri preemia väljapaistvate saavutuste eest rahvusvahelistel konkurssidel. Pianist on astunud üles Portugalis, Soomes, Islandil, Rootsis, Saksamaal ja UK-s ning soleerinud ERSO ja EMTA sümfooniaorkestri ees. Šotimaa Kuninglikus Konservatooriumis prof Fali Pavri juhendamisel ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof Ivari Ilja klaveriklassis õppinud Šernius on käesoleval ajal EMTA doktorant, uurides süvendatult leedu helilooja Stasys Vainiūnase klaverimuusikat. „Mantas Šerniuse mäng on ere ja omanäoline ning pianistlikult meisterlik. Tema etteasteid iseloomustab läbimõeldud ning veenvalt üles ehitatud muusikateose vorm ja struktuur ning kuulaja huvi kütkestav emotsionaalne temperatuur. Eriliselt sobib Mantase kunstniku natuuriga romantiline klaverirepertuaar, kus tema pianismi parimad küljed kõige veenvamal viisil maksvusele pääsevad,“ märgib Ivari Ilja.

Korraldaja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kontserdi- ja etenduskeskus