Doktorikontsert „Reditus Veneris“. Marcelo Chacur Politano ja Francesco Pio Russo

24.05.2025 kell 19:00

Suur saal

TASUTA

Kavaleht

Marcelo Politano (helilooming, kitarr, flöödid) ja Francesco Pio Russo (fagott)

Kaastegevad Katariin Raska (torupill), Karoliina Kreintaal (viiul), Laura Lehto (kannel), Luiz Black (löökpillid)

Kavas Politano

Kavas:

Marcelo Chacur Politano (1989)

„Samba Eterno“ (2024)
„Chacarera de los Vientos“ (2024)

Marcelo Chacur Politano (elektrikitarr), Francesco Pio Russo (fagott)

„Lumehelbed“ (2025)

Marcelo Chacur Politano (elektrikitarr), Francesco Pio Russo (fagott), Laura Lehto (kannel)

„Águas do Rio Couros“ (2025)

Marcelo Chacur Politano (pífano flööt), Francesco Pio Russo (fagott)

„Kevadine tants“ (2025)

Marcelo Chacur Politano (pikkvile), Francesco Pio Russo (fagott), Katariin Raska (torupill)

„Do Ancestre“ (2024)
„Pour les Amis au Bamako“ (2025)
„Saudade“ (2025)

Marcelo Chacur Politano (elektrikitarr), Francesco Pio Russo (fagott), Luiz Black (löökpillid)

„Maracatu dos Andes“ (2023)

Marcelo Chacur Politano (elektrikitarr), Francesco Pio Russo (fagott), Luiz Black (löökpillid), Karoliina Kreintaal (viiul)

„Samba Borealis“ (2024)

Marcelo Chacur Politano (elektrikitarr), Francesco Pio Russo (fagott)

 

Doktorikontserdil „Reditus Veneris“ astub üles dünaamiline duo Marcelo Politano (Brasiilia/Itaalia) ja Francesco Pio Russo (Itaalia), kellele lisanduvad laval külalismuusikud Karoliina Kreintaal viiulil, Katariin Raska torupillil, Laura Lehto kandlel ja Luiz Black (Brasiilia) löökpillidel. Kontsert ühendab esitajate erinevad muusikalised mõjutajad, ulatudes klassikast jazzi ja folgini. Kavas on Marcelo Politano loodud teosed, mis on inspireeritud Lõuna-Ameerika ja Eesti rahvamuusikast, samuti vaba improviseerimise hetked. Mõned teosed toimivad raamistikuna improviseerimisele, samas kui teised on loodud, et tuua esile instrumentide spetsiifilised mehaanilised või kultuurilised omadused ja esitajate ainulaadne kunstiline väljendus.

Pealkiri „Reditus Veneris“ (ladina keeles „Veenuse tagasitulek“) sümboliseerib mitmeid tsükleid ja tagasitulekuid. See tähistab olulist hetke mõlemale põhiesinejale: Marcelo Politano esitleb oma viimast doktorikontserti, samas kui Francesco Russo jaoks on see esimene. Viimase jaoks markeerib see ka kahe muusikalise identiteedi ühendamist klassikalise fagoti mängija ja jazz saksofonistina. Marcelo Politano puhul tähistab kontsert tema kui klassikalise helilooja ja rahvamuusiku rollide ühinemist ning tagasitulekut oma esimese instrumendi, elektrikitarri juurde. Francesco Russo uurib ühtlasi uues valguses improviseerimisvõtteid oma põhiinstrumendil fagotil.

Kontsert kehastab ka tagasitulekut jagatud muusikaliste juurte juurde ning kultuuriliste ja stilistiliste piiride ületamist. See ühendab eesti rahvamuusika instrumendid – torupilli, kandle ja viiuli – Brasiilia löökpillidega nagu pandeiro ning klassikaliste ja jazz-instrumentidega. Antud liminaalne muusikaline ruum – kompositsiooni ja improviseerimise, žanrite ja traditsioonide vahel – peegeldab mõlema muusiku loovuurimuse tuuma Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Marcelo Politano töö käsitleb interkultuurilist muusikakompositsiooni, samas kui Francesco Russo uurib fagoti improviseerimisvõtteid.

Marcelo Chacur Politano on brasiilia-itaalia helilooja ja multiinstrumentalist, kelle looming hõlmab peamiselt teoseid kammeransamblitele ja solistidele. Ta on teinud koostööd ansamblitega nagu Atlas Ensemble, Nieuw Ensemble, Tallinna Uue Muusika Ansambel ja Eesti Elektroonilise Muusika Seltsi Ansambel. Tema teosed on pälvinud mitmeid auhindu, sealhulgas XXV kaasaegse muusika biennaalil (2023, Brasiilia), II Edino Kriegeri festivalil (2018, Brasiilia), esimese preemia klaverisolistide konkursil „Concours de Composition Andrée Charlier“ (2024, Belgia) ning „Kooskõlamisel“ (2021, Eesti). Politano on hetkel doktorant DocMusis Sibeliuse Akadeemias prof Veli-Matti Puumala juhendamisel ning teeb doktoritööd Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof Kerri Kotta ja prof Helena Tulve juhendamisel. Tema kunstiline uurimistöö keskendub interkultuurilisele muusikakompositsioonile ning uurib folk- ja klassikalise muusika koostoimet isiklike kogemuste raamistikus.

Francesco Pio Russo on itaalia fagotimängija, saksofonist ja improvisaator, kes õpib hetkel doktorantuuris Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, kus uurib laiendatud mänguvõtete kasutusvõimalusi fagotil kaasaegses ja improvisatsioonilises muusikas professorite Peeter Sarapuu ja Theodore Parkeri juhendamisel. Lisaks klassikalisele koolitusele on ta õppinud jazzsaksofoni tunnustatud muusiku Stefano Di Battista juures ning tegutseb aktiivselt eri muusikastiilides. Alates 2023. aastast on Russo Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri (ERSO) teine fagotist ning praegu töötab ajutiselt Rahvusooper Estonia orkestris esifagotistina.

Korraldaja EMTA kontserdi- ja etenduskeskus

EMTA Kontserdi- ja Teatrimaja
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.