Varajane muusika. Svetlana Rodionova (klavessiin)
25.10.2025 kell 19:00
Kammersaal
TASUTA
Svetlana Rodionova (klavessiin)
Kavas Frescobaldi, Sweelinck, J. S. Bach, Marchand jt
Kavas:
William Tisdall (u 1570 – u 1604)
„Almand“
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562–1621)
Variatsioonid laulule „Mein junges Leben hat ein End“ SwWV 324
Girolamo Frescobaldi (1583–1643)
„Cento partite sopra passacagli“
Louis Marchand (1669–1732)
Süit d-moll
Prelude
Allemande
Courante
Sarabande
Gavotte Rondeau
Menuet
Chaconne
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Tokaata e-moll BWV 914
Jacques Duphly (1715–1789)
„La Pothouin“
Svetlana Rodionova on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) klavessiiniüliõpilane, kelle loominguline tegevus on mitmekülgne ja laiahaardeline. Lapsepõlves õppis ta klaverit ning hiljem täiendas end kooridirigeerimises. 2021. aastal lõpetas ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia pärimusmuusika erialal, lisaks on ta õppinud heliloomingut, improvisatsiooni ja barokklaulu.
Rodionova on tegutsenud muusiku, laulja, arranžeerija, helilooja ja improviseerijana ning loonud mitmeid kontserdikavasid. 2009. aastal asutas ta ansambli Muzykanty Vetra (Tuulemuusikud), mis tegutses kuni 2022. aastani ja esitas varajast muusikat, rahvamuusikat ning Rodionova enda loomingut ajaloolistel pillidel. Tema sooloprojektide hulka kuuluvad näiteks „Meremehe lugu” (esitatud Viru Folgil 2021. aastal) ning „Hellad helid ja hällilaulud”. Aastatel 2021–2022 koostas ta Lastemuuseum Miiamillaga peredele mõeldud kontserdisarja „Perekontsert”, kus kõlasid rahvamuusika, varajane muusika ja omalooming.
Praegu õpib Svetlana Rodionova Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof Imbi Tarumi juhendamisel. Ta on osalenud mitmes vanamuusika projektis Eestis ja Soomes ning täiendas end 2023–2024. õppeaastal Helsingis Sibeliuse Akadeemias Annamari Pölhö juhendamisel.
Kontserdisari „Varajane muusika”
Varajane muusika on muusikastiilide muutumise ajaloo üks osa, olles ilmselt üks kaunimaid perioode selle mitmekesises kulgemises. On kahtlemata põnev osa saada helimaailmast, mis kõlas 300–400 aastat tagasi Roomas, Pariisis, Viinis, Hamburgis ja mujal Euroopas, ja seda nii esitajate kui kuulajate jaoks. See on omamoodi avastamise ja otsingute tee, kus on abiks nii selle ajastu pillide koopiad kui vastavatest algallikatest pärit teadmised.
Korraldaja EMTA kontserdi- ja etenduskeskus